Standarisasi ( :D :D ) Bahagia


Manusia sering buat standar BAHAGIA yg sangat sulit , misal: saya bahagia bila menikah segera, saya bahagia kalau sudah punya anak, saya bahagia kalau impian saya terwujud, saya bahagia bila punya rumah dan mobil mewah ,saya bahagia bila punya uang berlimpah dll, 

Kalau bahagia itu letaknya di tahta,,kenapa charles dan diana berpisah...
Kalau bahagia itu letaknya di harta...Kenapa pula onasis & Jacky bertelagah...
Dan kalau bahagia itu letaknya di rupa..
Tak akan ada pula perpecahan antara elvis & priscilla...
Bahagia itu ada dalam diri...kesannya zahir rupanya maknai...tersimpan jauh direlung hati sebagai permata...
Terbenam bagai mutiara di salut nurani..
Bahagia itu pada hati...bertahta dikerajaan diri...
Bahagia itu pada jiwa..bermahkota disinggasana rasa...
Bahagia itu kesabaran...jika resah tak gelisah...jika miskin tak pemarah...jika sakit tak gundah..jika gagal tak resah...
Bahagia itu kesyukuran...bila kaya pemurah...bila berkuasa amanah...dan bila berjaya tak alpa...
Hakikatnya...bahagia itu adalah KETENANGAN...


Setiap insan memiliki pemimpin menuju ridha ilahi...
ketenangan dunia dan akhiratku ada ditanganmu...
Yang jelas,,saat ini telah kurasakan bahagia itu...:)

''secarik bait diatas oase kerinduan..'

0 Comments »

Leave a comment

Menu

Social Icons

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

Contact FB

Diberdayakan oleh Blogger.

Popular Posts

Theme: TheBuckmaker. Converted by Wordpress To Blogger for WP Blogger Themes.